iPhoneとBlackberryのトップシェア争い
ars technica:iPhone, Blackberry locked in titanic struggle for supremacy
By Erik Kennedy | Published: July 17, 2008 - 02:31PM CT
もし本誌のiPhone 3Gのレビューを読んだならば、
その使いやすさが、RIMのblackberryにとって変わるユビキタスになる、と我々が思っているのは知っているだろう。
(実際はまだだが)
これは、この二つの端末がマーケットや意見で対立しているという意味ではない。
If you've read Ars' review of the iPhone 3G, you know our opinion on its usefulness as a replacement for the ubiquitous Blackberry family from RIM. (Hint: not quite there yet.) That doesn't mean the two communication/Internet handhelds aren't going up against each other for market and mind share.
新iPhoneを特徴づけているのは、
あなたが思っているよりトリッキーな、smartphoneマーケットにあるのだ。
少なくとも一人のアナリストは、
iPhoneを良くないもの、と引き合いに出すRIMは見切られ、シェアを落とすと言う。
Charlie Wolf of Needham & Coによれば、RIMの最近の成功の裏には、
革新よりも競争が少なかった事が起因しているという。
そして、iPhone 3Gが手に入る今、そのすべてが終わろうとしている。
Determining exactly what impact the new iPhone will have on RIM's chunk of the smartphone market appears to be tricker than you might think, though. At least one market analyst seems to think RIM is doomed, and dropped his rating on the stock yesterday to "underperform" citing the iPhone 3G as his reason. According to Charlie Wolf of Needham & Co., the main force behind RIM's recent success in the market has been lack of competition rather than innovation, and he seems to think it's all over now that the iPhone 3G is (sort of) available.
Cannaccord AdamsのPeter Misekが言うには、そんなにすぐにRIMがシェアを下げる事はないという。
昨日、MisekはRIMを購入するシェアを維持するだけでなく、
次の四半期の歳入が増えているという。
Misekは、RIMの出荷は610万台から625万台に増え、
(iPhone 3Gは、先週100万台を出荷)
利用者が20〜30%この6週間で増加している。
Not so fast, says Peter Misek of Cannaccord Adams. Yesterday, Misek announced he was not only maintaining his "buy" rating on RIM, but raising his revenue and earnings estimates for their next fiscal quarter (which ends in August). Misek predicts shipments from RIM will improve from 6.1 million units to 6.25 million versus Apple's one million sales this past weekend, and notes that activations are up 20 to 30 percent over the last six weeks.
で、誰が正しいのか?
もし、最近の調査が示しているならば、iPhoneの勝ちだ。
しかしAppleがBlackberryでできるような、
シグニチャーサービス、エンラープライズメールなどを制限するならば、
どちらの端末もPalmをぶちのめしつづけるだろう。
今年後半にもう一度この記事を読めば、結果がわかるだろう。
iPhoneが3-4時間も待たずに買える頃に。
So who's right? Well, if recent surveys are any indication, the smart money is on the iPhone 3G. However, until Apple addresses the iPhone's limitations when it comes to the Blackberry's signature service, enterprise e-mail support, the most likely result is that both devices will simply continue to stomp the everliving bejesus out of Palm. You can expect this issue to be revisited again later in the year, once the iPhone has been available minus the 3 to 4 hour wait in line.
By Erik Kennedy | Published: July 17, 2008 - 02:31PM CT
もし本誌のiPhone 3Gのレビューを読んだならば、
その使いやすさが、RIMのblackberryにとって変わるユビキタスになる、と我々が思っているのは知っているだろう。
(実際はまだだが)
これは、この二つの端末がマーケットや意見で対立しているという意味ではない。
If you've read Ars' review of the iPhone 3G, you know our opinion on its usefulness as a replacement for the ubiquitous Blackberry family from RIM. (Hint: not quite there yet.) That doesn't mean the two communication/Internet handhelds aren't going up against each other for market and mind share.
新iPhoneを特徴づけているのは、
あなたが思っているよりトリッキーな、smartphoneマーケットにあるのだ。
少なくとも一人のアナリストは、
iPhoneを良くないもの、と引き合いに出すRIMは見切られ、シェアを落とすと言う。
Charlie Wolf of Needham & Coによれば、RIMの最近の成功の裏には、
革新よりも競争が少なかった事が起因しているという。
そして、iPhone 3Gが手に入る今、そのすべてが終わろうとしている。
Determining exactly what impact the new iPhone will have on RIM's chunk of the smartphone market appears to be tricker than you might think, though. At least one market analyst seems to think RIM is doomed, and dropped his rating on the stock yesterday to "underperform" citing the iPhone 3G as his reason. According to Charlie Wolf of Needham & Co., the main force behind RIM's recent success in the market has been lack of competition rather than innovation, and he seems to think it's all over now that the iPhone 3G is (sort of) available.
Cannaccord AdamsのPeter Misekが言うには、そんなにすぐにRIMがシェアを下げる事はないという。
昨日、MisekはRIMを購入するシェアを維持するだけでなく、
次の四半期の歳入が増えているという。
Misekは、RIMの出荷は610万台から625万台に増え、
(iPhone 3Gは、先週100万台を出荷)
利用者が20〜30%この6週間で増加している。
Not so fast, says Peter Misek of Cannaccord Adams. Yesterday, Misek announced he was not only maintaining his "buy" rating on RIM, but raising his revenue and earnings estimates for their next fiscal quarter (which ends in August). Misek predicts shipments from RIM will improve from 6.1 million units to 6.25 million versus Apple's one million sales this past weekend, and notes that activations are up 20 to 30 percent over the last six weeks.
で、誰が正しいのか?
もし、最近の調査が示しているならば、iPhoneの勝ちだ。
しかしAppleがBlackberryでできるような、
シグニチャーサービス、エンラープライズメールなどを制限するならば、
どちらの端末もPalmをぶちのめしつづけるだろう。
今年後半にもう一度この記事を読めば、結果がわかるだろう。
iPhoneが3-4時間も待たずに買える頃に。
So who's right? Well, if recent surveys are any indication, the smart money is on the iPhone 3G. However, until Apple addresses the iPhone's limitations when it comes to the Blackberry's signature service, enterprise e-mail support, the most likely result is that both devices will simply continue to stomp the everliving bejesus out of Palm. You can expect this issue to be revisited again later in the year, once the iPhone has been available minus the 3 to 4 hour wait in line.
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