次期携帯向けwindowsもマルチタスクなし?
electronista:Windows Phone 7 to drop multitasking?
By Electronista Staff
Microsoftは意識的にWindows Phone 7(Windows Mobile 6.5の後継バージョン)の機能を制限するかもしれない.
ライバルのAppleに対抗するためだ,というリーク情報があった.
過去のレポートによると,
WP7は多くの階層でZuneのようなインタフェースを持つが,
基礎のフレームワークはこれを拡張したものであると言われてきた.
これにより,アプリの一時停止の代わりにマルチタスクが非サポートなり,
iPhoneのようなプッシュ通知システムがアップデート管理に使われる.
Microsoft may consciously limit Windows Phone 7 in its attempt to compete against Apple, a leak sent out today claims. Echoing some previous reports, a source says WP7 will have a Zune-like interface at many levels but goes on to say this will extend to the underlying framework as well. It would drop multitasking and instead pause apps, using an iPhone-like push notification system to handle new updates.
この刷新によって,Windows Mobile 6程(開発者にとって)オープンにはならないだろう.
HTCなどのハードメーカーは,TouchFLOのようにホームスクリーンをオリジナルに変更するなどのオプションが無くなる.
アプリをインストールする為には,
Windows Marketplace等「サービスベースの通知」システムを利用する必要がある.
一年前に採用した,ブラウザや他のソースからダウンロードする形式をくつがえすこととなる.
広大なファイルシステムは使えなくなり,シンプルなストレージエリアが採用される.
The revamp would also be less open as a whole than Windows Mobile 6. Hardware makers like HTC would not have the option of modifying the home screen with their own interfaces, such as TouchFLO. Apps would also have to go through a "service based delivery" system such as Windows Marketplace to install, reversing a years-old ability to download apps through the browser or other sources. A broad file system would be dropped in favor of a centralized but simpler storage area.
WP7はZune HDのインタフェースを採用し,メディア再生もできるが,
実際はかなりの量のXbox Liveとの互換性があると考えられる.
これはソーシャルネットワークにタッチで入れるだけでなく,
XNA形式のアプリプログラミングをサポートする.
これで開発者はXbox 360と同じコードでゲームを実装でき,
タッチによるインプットと解像度は別のバージョンにすればよい.
Windows Mobileのアプリは互換性が遅れていたわけではないが,
(Xbox 360の)タイトルを移植するには,同じ量のコードを書く必要があった.
WP7 would use the Zune HD interface wholesale for media playback but would actually have a significant amount of Xbox Live compatibility. It would not only tap into the social network but would support XNA app programming that would let developers write games using the same code they use for Xbox 360 games, although touch input and resolution would mean having to write different versions. Again, Windows Mobile apps wouldn't be backwards compatible but would have a similar enough code base to port some titles over.
Microsoftのwebエクスペリエンスに対する情熱は,
行ったり来たりと言われている.
Microsoftは意識的にiPhone 3Gのスピードと正確性に照準を向けたが,
数か月後の3GSに勝てるかどうかははっきりしない.
また,FlashとSilverlightは,ブラウザ外の環境を制限するだろう.
今年前半にどちらもWindows Mobileに取り込まれる予定なのだが.
Microsoft's ambitions for the web experience would allegedly be another mixture of steps forward and back. The company is consciously aiming to beat the iPhone 3G in speed and accuracy but isn't yet certain if it would beat the several months old iPhone 3GS. Flash and Silverlight would be limited to the out-of-browser environment even though both should be part of Windows Mobile in the first half of the year.
ソースによるとハードウェアは9月に入手でき,そこから開発が始まる.
Microsoftはドライバを提供するが,
携帯電話メーカーは当初はなかなか出荷出来ないであろうが,
オンラインアップデート等が可能になれば,もっと早く出荷できるだろう.
Windows Mobileは全体的にモデルのアップデートが遅いと批判されている.
それは携帯キャリアとハードメーカーにアップデートの承認と実装を依頼したりして,
Microsoftがコードをアップデートしてから数か月かかることがよくあったからだ.
Hardware would be available in September and should have a fast-track development cycle, according to the source. Since Microsoft would provide the drivers, third parties could not only ship phones faster but would finally have fast, over-the-air updates. Windows Mobile has widely been criticized for a slow update model that requires carriers and hardware makers to approve and implement updates, often leading to updates only arriving several months after Microsoft updated the code.
多くの情報はまだ立証されていないが,
過去の噂やヒントが現実味を帯びてきた.
AndridやAppleなどのプラットフォームと比べると,退行しているような奇妙な戦略だ.
デザインはAndroidやiPhoneと同じようにメディア重視であるが,
もしこれが本当ならば,MicrosoftがWindows Mobileで優れていると言われていたキーを捨てることとなる.
AndroidとWebOSは現実のものとなり,
簡略したマルチタスキングシステムと,
ユーザに外部の伝統的なチャネルからアプリをダウンロードさせる.
Appleはまだこのようなコードを使っていないが,
この春にも登場するiPhone OS 4.0でお披露目となると予想されている.
While much of the information still isn't confirmed, it corroborates previous rumors and hints at an unusual regressive strategy when trying to compete against Android, Apple and other more modern platforms. The design appears targeted at media-heavy phones like some Android devices and the iPhone but would, if true, eliminate some of the key advantages that Microsoft has claimed for Windows Mobile. Android and webOS already have true, simplified multitasking systems and allow users to download apps outside of traditional channels. Apple doesn't yet have such code but is widely expected to show off iPhone OS 4.0 as soon as this spring.
---あとがき---
最近話題になっているこの記事を読むと,
Microsoft内の
Windows Mobileチーム,Zuneチーム,Xboxチームがタッグを組むとは到底思えません.
逆を言えば,本当にタッグを組めたなら,
Microsoftはこれから先50年以上さらに繁栄を続けられる会社なのではないか,
と期待してしまいます.
By Electronista Staff
Microsoftは意識的にWindows Phone 7(Windows Mobile 6.5の後継バージョン)の機能を制限するかもしれない.
ライバルのAppleに対抗するためだ,というリーク情報があった.
過去のレポートによると,
WP7は多くの階層でZuneのようなインタフェースを持つが,
基礎のフレームワークはこれを拡張したものであると言われてきた.
これにより,アプリの一時停止の代わりにマルチタスクが非サポートなり,
iPhoneのようなプッシュ通知システムがアップデート管理に使われる.
Microsoft may consciously limit Windows Phone 7 in its attempt to compete against Apple, a leak sent out today claims. Echoing some previous reports, a source says WP7 will have a Zune-like interface at many levels but goes on to say this will extend to the underlying framework as well. It would drop multitasking and instead pause apps, using an iPhone-like push notification system to handle new updates.
この刷新によって,Windows Mobile 6程(開発者にとって)オープンにはならないだろう.
HTCなどのハードメーカーは,TouchFLOのようにホームスクリーンをオリジナルに変更するなどのオプションが無くなる.
アプリをインストールする為には,
Windows Marketplace等「サービスベースの通知」システムを利用する必要がある.
一年前に採用した,ブラウザや他のソースからダウンロードする形式をくつがえすこととなる.
広大なファイルシステムは使えなくなり,シンプルなストレージエリアが採用される.
The revamp would also be less open as a whole than Windows Mobile 6. Hardware makers like HTC would not have the option of modifying the home screen with their own interfaces, such as TouchFLO. Apps would also have to go through a "service based delivery" system such as Windows Marketplace to install, reversing a years-old ability to download apps through the browser or other sources. A broad file system would be dropped in favor of a centralized but simpler storage area.
WP7はZune HDのインタフェースを採用し,メディア再生もできるが,
実際はかなりの量のXbox Liveとの互換性があると考えられる.
これはソーシャルネットワークにタッチで入れるだけでなく,
XNA形式のアプリプログラミングをサポートする.
これで開発者はXbox 360と同じコードでゲームを実装でき,
タッチによるインプットと解像度は別のバージョンにすればよい.
Windows Mobileのアプリは互換性が遅れていたわけではないが,
(Xbox 360の)タイトルを移植するには,同じ量のコードを書く必要があった.
WP7 would use the Zune HD interface wholesale for media playback but would actually have a significant amount of Xbox Live compatibility. It would not only tap into the social network but would support XNA app programming that would let developers write games using the same code they use for Xbox 360 games, although touch input and resolution would mean having to write different versions. Again, Windows Mobile apps wouldn't be backwards compatible but would have a similar enough code base to port some titles over.
Microsoftのwebエクスペリエンスに対する情熱は,
行ったり来たりと言われている.
Microsoftは意識的にiPhone 3Gのスピードと正確性に照準を向けたが,
数か月後の3GSに勝てるかどうかははっきりしない.
また,FlashとSilverlightは,ブラウザ外の環境を制限するだろう.
今年前半にどちらもWindows Mobileに取り込まれる予定なのだが.
Microsoft's ambitions for the web experience would allegedly be another mixture of steps forward and back. The company is consciously aiming to beat the iPhone 3G in speed and accuracy but isn't yet certain if it would beat the several months old iPhone 3GS. Flash and Silverlight would be limited to the out-of-browser environment even though both should be part of Windows Mobile in the first half of the year.
ソースによるとハードウェアは9月に入手でき,そこから開発が始まる.
Microsoftはドライバを提供するが,
携帯電話メーカーは当初はなかなか出荷出来ないであろうが,
オンラインアップデート等が可能になれば,もっと早く出荷できるだろう.
Windows Mobileは全体的にモデルのアップデートが遅いと批判されている.
それは携帯キャリアとハードメーカーにアップデートの承認と実装を依頼したりして,
Microsoftがコードをアップデートしてから数か月かかることがよくあったからだ.
Hardware would be available in September and should have a fast-track development cycle, according to the source. Since Microsoft would provide the drivers, third parties could not only ship phones faster but would finally have fast, over-the-air updates. Windows Mobile has widely been criticized for a slow update model that requires carriers and hardware makers to approve and implement updates, often leading to updates only arriving several months after Microsoft updated the code.
多くの情報はまだ立証されていないが,
過去の噂やヒントが現実味を帯びてきた.
AndridやAppleなどのプラットフォームと比べると,退行しているような奇妙な戦略だ.
デザインはAndroidやiPhoneと同じようにメディア重視であるが,
もしこれが本当ならば,MicrosoftがWindows Mobileで優れていると言われていたキーを捨てることとなる.
AndroidとWebOSは現実のものとなり,
簡略したマルチタスキングシステムと,
ユーザに外部の伝統的なチャネルからアプリをダウンロードさせる.
Appleはまだこのようなコードを使っていないが,
この春にも登場するiPhone OS 4.0でお披露目となると予想されている.
While much of the information still isn't confirmed, it corroborates previous rumors and hints at an unusual regressive strategy when trying to compete against Android, Apple and other more modern platforms. The design appears targeted at media-heavy phones like some Android devices and the iPhone but would, if true, eliminate some of the key advantages that Microsoft has claimed for Windows Mobile. Android and webOS already have true, simplified multitasking systems and allow users to download apps outside of traditional channels. Apple doesn't yet have such code but is widely expected to show off iPhone OS 4.0 as soon as this spring.
---あとがき---
最近話題になっているこの記事を読むと,
Microsoft内の
Windows Mobileチーム,Zuneチーム,Xboxチームがタッグを組むとは到底思えません.
逆を言えば,本当にタッグを組めたなら,
Microsoftはこれから先50年以上さらに繁栄を続けられる会社なのではないか,
と期待してしまいます.
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